zondag 1 april 2018

gebruiksaanwijzing

Ik plukte de oblique technique vanmorgen letterlijk van mijn bureau, waar hij letterlijk op me lag te wachten om 'eraf geplukt' te worden.

Vandaag pak ik mijn laatste spulletjes bij elkaar en vertrek van de plek die zo'n 3 jaar, 2 maanden en 1 dag lang mijn woon-en werkplek was.

Er lag nog een klein stapeltje briefjes naast mijn computer en ik keek wat ervan mee moest of  weg kon.
Ik zag een klein wit boekje 'precautions d'usage' van de smartphone die ik van de buren heb gekregen om internetnet-toegang mee te kunnen organiseren op de plek waar ik heen ga.

Voor de 'lol' lees ik het eens door.
Ik weet.. gebruiksaanwijzingen van apparaten behoort tot het minst aansprekende leesvoer in de hele wereld. De ingrediëntenlijst van een pak cornflakes wordt dagelijks wereldwijd vaker gelezen, met meer plezier, dan dit.
En binnen dat genre, is het hoofdstuk 'veiligheidsvoorschriften' helemaal de minst sexy en meest vermeden rubriek om met aandacht te lezen.

Dus, dat ik je dan op paaszondag, tegen 06.00 uur aanbeveel om met dat leesvoer eens zogezegd te ontbijten.. komt waarschijnlijk niet op je over als een 'feestje'.
(Eerder als een 1 april-grap, wellicht... "dat kan ze toch niet menen"....!)

Tja.. sorry.
Ik meen het wel.

Bekijk het eens in de spirit van Pasen.

Pasen is wel van origine het feest van het weer doen herrijzen van de belichaming van de leidende  'basisgebruiksaanwijzing' van alle modellen samenleving die een fundatie in het Christendom hebben.....(inclusief ' de Nederlandse samenleving' ... dus.. ).
En als 'geestelijk voedsel' krijgen kerkgangers bij belangwekkende aangelegenheden ook een stukje 'eetbaar papier' (zeeer droog en met buitengewoon weinig 'lekkere' smaak) die het lichaam van die uiterst begripvolle Jezus Christus symboliseert.

In mijn papieren-paasei, vond ik zelfs een 'surprise', van 1,5 centimeter lengte!
Er staat gewoon in die gebruiksaanwijzing dat je het apparaat tenminste 1,5 centimeter van je lichaam af moet dragen, wil je het veilig gebruiken volgens de richtlijnen waar de fabrikant, waar die zich op het moment van schrijven van bewust was.

Kontzak, broekzak of borstzakje......?
Ding tegen je oor, als je belt?
Hmm...... tja........!

1,5 centimeter lijkt mij persoonlijk nog niet ' ver' genoeg, want je energielichaam is wat groter dan tot waar je vel loopt en het minstens 1,5 cm buiten je energielichaam  plaatsen (en dan niet in die van iemand anders) lijkt me nog beter. (Aanwijzingen over het 'waarom' heb ik op Goede Vrijdag in beeld gebracht op dit blog)
Maar ik vond het wel aardig om te lezen dat dit al 'zwart op wit' staat.
Zelfs al is het in 's wereld minst geraadpleegde serie zinnen.

Of bekijk het eens in de spirit van 1 april grappen, als je dat grappiger vindt.

Daarbij wil je toch het liefst ook het 'fakenews' van 'realiteit' kunt onderscheiden, zodat je niet (veel te goedgelovig) ergens intrapt wat zo mooi en bijzonder en aantrekkelijk wordt gepresenteerd aan de voorkant (zelfs al weet de maker die het je aanreikt wel beter...)
Eens per jaar is dit toch de nationale mentale sociaal emotionele veiligheidsoefening om elkaar 'wakker' te houden om ook te kunnen achterhalen 'hoe zit het nou eigenlijk echt?'...

Dan zul je toch de vaardigheid scherp moeten maken/houden om te bepalen welke 'data' er nou eigenlijk van belang zijn, hier-en-nu,  in de kleine lettertjes in de context hiervan?'
(kont(zak)-tekst)

En daar, bij die transactionele relationele vaardigheid komt je 'zesde zintuig' dan weer heel erg bij van pas.. je intuïtie.. .
Die.....poogt je te informeren als er signalen niet congruent op elkaar kloppen, waar het een  ( bij voorkeur compleet  intact) natuurlijk EM-veld voor nodig heeft..
Maar ja... dan moet je er wel notie van nemen.

(-:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten