zaterdag 31 maart 2018

hoofdcentrale

Een poging om een begrip over hoe het 'electrisch/elcetromagentisch in het lichaam van nature georganiseerd is, in beeld te brengen.

als de 'rode' actief is (bij beide partijen) dan kan dit effect wel optreden 


als een van beiden, of beiden op noodstroom draaien, is er niet* de 'capaciteit' voor.
Dan is er alleen de lineaire vorm van contact en communicatie mogelijk.
(*tenzij beiden er actief een prioriteit van maken om snel weer 'online' te komen om te kunnen samenwerken)

In het lichaam werkt de energievoorziening als een kerncentrale, waar talloze steden (organen) op aangesloten zijn, om talloze huishoudens (cellen) van stroom te voorzien.
Maar het is, waar Nicolas Tesla van wist dat het mogelijk was, draadloos gedistribueerde stroom, via een (door het hart) gegenereerd electro magnetisch veld.

Als dat soepel online is, fungeert het ook als een draadloos glasvezel informatienetwerk... interne WIFI, zogezegd ( met eenvoudige informatiedeelfuncties met andere 'landen' ( mensen).. waardoor er een heel globaal netwerk ( een wereldwijd natuurlijk internet zonder computers) kan zijn.. in theorie.)

Maar.....

Kerncentrales die oververhit raken, die niet binnen vastgestelde veiligheidmarges kunnen werken, worden geheel of gedeeltelijk afgeschakeld.
Dan zou het hele systeem, als je daarvan afhankelijk bent, plat liggen.
Niet handig, want dan zou je het zelfs niet meer kunnen repareren.

Daarom zijn er ( net als in iedere stad) backup stroomsystemen.

Vooral vitale functies ( ziekenhuizen in steden, bijvoorbeeld) nemen onmiddellijk en volautomatisch met noodstroomvoorzieningen de boel over, als 'de stroom van het netwerk' uitvalt.

Je zou thuis ook een noodaggregaat ergens kunnen hebben staan, om in geval van nood met een voorraadje benzine toch nog vooruit te kunnen. Of een opwindzaklmap.
Die dingen hebben een (veel) lager rendement!
Je kan er minder mee doen en het kost meer geld/moeite/energie.
Maar iets is beter dan niets en het kan genoeg zijn om een korte powercut te overbruggen of om het basisprobleem te kunnen gaan oplossen.

Ieder systeem wat op noodstroom overschakelt, zal priorsiteprotocollen hebben lopen.
Alleen primaire systemen krijgen stroom, alles wat zich wel even ' zonder' of ' met minder' kan redden wordt gereduceerd.

Als een mens op noodstroom loopt, is het sympathische systeem actief. ( vechten en vluchten)
Simpels.
Als een mens op de 'kernenergie' loopt ( levensvreugde) is het parasympatisch systeem actief.

Het is een collectief misverstand dat je sympathische systeem actief moet zijn om werk te kunnen verrichten.
Dat collectieve misverstand dat 'stress en druk' nodig (vechten, zelfs) zijn om goede prestaties te kunnen leveren die de moeite waard zijn, doet de 'kerncentrales' juist oververhitten en 'en masse' uitvallen.
(Er is wel 'druk' nodig, maar binnen natuurlijke parameters. In ieder geval niet in die mate die door mensen als  'gezond' verondersteld wordt om op 'het zelf' en elkaar wordt uitgeoefend in de hoop daarmee de boel (toch maar) gaande te houden.)

In 'vechten en vluchten modus' staat het individuele overleven op prio 1..... en ja.. dan gaat er relatief veel erngie naar het brein, wat de hoofd-controllers bevat van het hele systeem.
Omdat het werkelijk hoofd-netwerk eruit ligt, (het kernenergienetwerk), moet de communicatie met de andere onderdelen wel via het bedrade systeem gaan lopen. ( het zenuwnetwerk)
Maar onder normale (rustige) omstandigheden als het 'kernenergienetwerk'  goed werkt.... wordt dat gebruikt ( en slijt het bedrade  netwerk dus ook niet door intensief gebruik).

Dat bedrade netwerk is best wel 'snel' (mits er niet teveel drukte op is) maar o.a. omdat het lineair is, lang niet zo snel als de instant-messaging service van het hart-EM-net, die een veel grotere capaciteit aan simultane gebruikers heeft...

Je snapt, dat als je huishouden een noodgageraat, de koelkast en verwarming prioritiet heeft boven de spelcomputer en de haardroger. Als je niet alles voluit kunt draaien, ga je terug naar de 'basics'.

Een kerncentrale heeft water van bepaalde temperatuur nodig om zich mee te koelen, het hart heeft vibes van een bepaalde frequentie nodig.
Met de EM kwaliteit van kunstmatige vibes, kan het zich als het ware niet voldoende 'koelen' en dan gaan er eerst alarm,bellen af intern... en als daar niks mee gedaan wordt ( afkoelen, rusten, ontspannen, de juiste natuurlijk vibes opnemen, de verhitte vibes aan koelere kunnen worden afgeven.....) dan gaat het systeem reduceren.... en uiteindelijk 'off line'.

Veel mensen weten helemaal niet meer hoe het voelt om (zeker niet voluit, zo goed als full-time) op natuurlijke kernstroom te draaien!
Want als je al jaren meestentijds op de noodaggregaat draait ( veel alcohol, medicijnen, suikers, vetten en andere geraffineerde brandstoffen en mix-beinvloeders nodig hebben is een veeg teken)... en hooguit soms op een 'spark van individueel geluk' dan ben je aan het 'overleven' op noodstroom. En je denkt dat dat ' het leven' is en momenten van individueel geluk het hoogst haalbare.

Dat het ook anders kan en ook heel anders ontworpen is van origine....kon je dan wel eens, uit je eigen ervaring, volkomen ontgaan.

Dat je zelf wel 'wat' energie te besteden hebt, wil dus niet zeggen dat je op de kernwaardensystemen draait.
Dat je nog steeds kunt nadenken, of praten, ook niet.
Dat je nog steeds klinisch 'leeft', ook niet.

Je kan het aan het branden van een enkele lamp ergens in een huis niet zien waar hij zijn stroom aan onttrekt!!!
Je moet naar het hele systeem kijken!

Noodsystemen, goed ook ontworpen ook, zijn niet bedoeld of geschikt om permanent te lopen.

Enfin.. zoiets dus, zag ik vanuit mijn innerlijke weten.
( Houd in gedachten.. ik pik dit allemaal op in pure resonanties!!
Daarbij krijg ik beelden en concepten waar ik bekend mee ben gepresenteerd vanuit het collelectieve bewustzijn, die mij min of meer de juiste kant  doen op-'kijken', om het 'juist begrip' mee op te kunnen bouwen.... maar "het' in zichzelf nog niet zijn"!

Maar om het (w.s. complexe dynamische abstracte) begrip op te kunnen bouwen, schets ik in woorden de reeks beelden die ik 'gevoed' krijg in contact met het ' alles wat is'. Probeersels...concepten...reflecties...zodat het 'collectieve weten' weer op mij kan intunen tot waar ik het wel en niet 'begrijp'.
Ik ben hier aan het vertalen' uit een brontaal meteen heel ander tekensysteem opbouw dan de doeltaal, zoals geschreven Japans zich tot Nederlands verhoudt!
En dan ook nog eens niet een ' 2 stuiver romannetje', maar een "op de medische wereld georiënteerd levens-systeemtechnisch instructiehandboek"  )
Behoorlijk onconventioneel. Hoewel ik het beeld ook wel ken uit esoterische literatuur waarin wordt aanbevolen om te gaan mediteren (zittend) en dat 'vermogen' op te bouwen , totdat je alles in de 'staat' van meditatie kunt doen ( ook een inspannende klus) .. een 'verlichte' staat van zijn.... ' in flow'.....dergelijke termen.

Maar hoewel 'onconventioneel'.....wel matching met mijn eigen waarnemingen aan mijn eigen body-mind-soul systeem.
Als ik merk dat niet genoeg 'power' meer heb voor 'play' met mijn bezigheden, dan weet ik dat mijn 'koelwatersystemen' beginnen te muiten, mijn capaciteit en functioneren  op kernwaarden terugloopt onder de voor mij toegankelijke waarden....
Dan weet ik dat ik niet wil overschakelen op de noodaggregaat als het niet strikt nodig is ( veel te noisy, naar mijn zin, dat geratel en gereutel intern.. daar houd ik niet van), maar dat ik check wat mijn kerncentrale nodig heeft om binnen de parameters te blijven functioneren.
(= meestal, de energie bewust wisselen... wat verse natuurlijke 'vibes' inlaten, nadat ik de 'verbruiksvibes' op een veilige plek plek en manier heb afgegeven ( niet in de buurt van de inlaat van een wezen die daar niks mee kan..... dus.
Gissing:
Kennelijk  lukt die 'natuurlijke' energiestofwisseling niet zo goed in een met EM straling vervormde ruimte en moet ik het daarom bewust een handje de goede richting op helpen.)


(-:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten