vrijdag 16 februari 2018

inversie

Op een aanwijzing om me eens wat verder te verdiepen in de 'spirit van postduiven', kwam ik gisteren iets heel interessants tegen.
Een artikel van een duivensportliefhebber over 'inversie'.

Steven van Breemen observeert bij zijn duiven  hoe ze

  • gedesoriënteerd raken en soms compleet de weg kwijtraken
    (soms gewoon  echt totaal de verkeerde kant opgaan)
  • paniekverschijnselen laten zien
  • zich uitputten (en daaraan kunnen overlijden)
als ze onder bepaalde omstandigheden van 'lagen in de atmosfeer' worden gelost.

Het valt mij dan op, menselijk gedrag observerend,  hoe ongelooflijk synchroon dat patroon loopt wanneer:

  • mensen op hun eigen morele kompas gaan navigeren 
  • zodra ze hun 'weten' loslaten op ' nieuw terrein'.... 
  • onder de omstandigheden dat hun bewustzijn verlaagd en energetisch vervuild is
Nogal wat mensen vliegen dan diametraal volkomen de omgekeerde kant op van de richting die hun eigen homepage aangeeft waar zij weten en verklaren dat hun metafysische 'thuis' is.

Dat patroon neem ik in ieder geval geregeld waar, als mensen:
  • wat verder buiten hun eigen bekende comfortzone terecht zijn gekomen en 
  • 'paniek' voelen en dan snel naar hun eigen bekende comfortzone willen terugvliegen
    (zonder zich eerst te oriënteren in welke richting hun metafysische thuis zich bevindt)
  • hun 'weten' direct laten vliegen in een met kunstmatige elektromagnetische straling sterk beïnvloede bewustzijnslaag.
Opvallend:
De 'ervaren' duiven, bemerken kennelijk de staat van hun zijn ( de accuratesse van hun kompas) en de staat van hun omgeving beter op en kiezen ervoor om de verwarring en turbulentie maar even uit te zitten .

Ze weten kennelijk op de een of andere manier, dat het loont om eerst volstrekt zeker te weten waar hun 'huis' is en dat ze niet meteen 'dood' gaan als ze even niet in hun comfortzone zitten.
Dat paniekgefladder veel te veel energie verstookt en dat je je maar beter even koest kunt houden, totdat je uit een heel heldere 'coole' bewustzijnslaag een heel helder innerlijk signaal krijgt ' die kant op'.

Interessant is de observatie dat de echt goede zeer ervaren duiven, zelfs van de hogere inversie-gebruik kunnen maken en er dwars doorheen kunnen vliegen ( en dan zelfs recordtijden bereiken, gebruik makend van de dynamiek) 

Ook aardig is een ander stukje van dezelfde schrijven, over elektromagnetische storingen.
Duiven die in hun verblijven lang dicht bij ( de kunstmatig opgewekte elektromagnetische velden van ) lopende generatoren bevinden ( zo staat er aan het eind) , presteren duidelijk minder dan hun soortgenoten.

Wat heeft dit alles met door het leven navigerende mensen te maken?
En met 24/7 blootstelling aan je smartphone-EM-velden en wifi-installaties enzomeer?

Tja... ach.....
Wat mij betreft alles.
Maar wie weet, ben ik wel de personificatie van de  "Duif L." die je je juist probeert weg te lokken van je meta-fysische huis, de basis onder je bestaan....?


Een aardige vraag die bij me opkwam was....
Na hoeveel tijd  'niet bij zijn echte thuis te zijn geweest' ( en toch op de een of andere manier gevoed) weet een postduif echt helemaal niet meer zijn echte eigen basisstandplaats te vinden en te herkennen?
(En ja.. en dat niet alleen in verband met duiven en fysieke hokken, maar ook met mensen en hun meta-fysische 'thuis'....)

P.S.
Ik realiseer me net iets.
Meestal val ik heel snel in slaap, maar de afgelopen twee nachten had ik moeite met inslapen en doorslapen.
Voelde ook innerlijk onrust en vanochtend zelf een fenomeen wat ik maar hoogst zelden meer voel 'existentiële angst' en me ' verlaten voelen door het leven' . Had ook last van vreemde lijfelijke krampjes, die met een kruik en gebruikelijke ontspanningsoefeningen niet verminderden. Ik bleef 'spanning' voelen in mijn lijf. Gisteren wilde ik al om 20.00 naar bed! Dat is zelfs voor mijn doen vroeg, maar ik had geen puf meer.
Kan gebeuren. Dat kan aan 1001 dingen liggen.

Maar ik ken mijn slaappatronen en innerlijke voelpatronen vrij goed.
Het kan keihard onweren.. en ik hoor het vaak niet eens. Van geluiden die mij niet heel direct aangaan wordt ik maar zelden wakker.

Maar.....realiseerde ik me nu net, nu ik de stofzuiger boven mijn hoofd hoor.
Ik heb de afgelopen 2 nachten 2 AirBnB gasten 'gehost'. Ze waren bijna de hele tijd in huis, zijn maar twee uur ofzo even weg geweest gisteren. Mijn internet verbinding was tijdens hun verblijf veeeeel trager dan anders.
Zij sliepen min of meer boven mijn hoofd.

Hoe het met hun 'morele kompas' gesteld is zou ik niet kunnen zeggen.
Wel viel me op dat ze bijna alle lichten in de verschillende hallen en de woonkamer van het appartement gedurende de nacht aan hadden gehouden. ( "Doe je dat thuis ook?" heb ik me wel afgevraagd. Echt nodig is het immers niet als je ligt te slapen, erg milieu-of kostenbewust is het ook niet. En voor zover ik weet heeft iedere moderne smartphone die je zo nodig steeds bij je moet dragen een zaklampfunctie.....mocht je snel je weg in het donker moeten vinden...maar ja.. wie ben ik.... )

En.... zij dragen allebei moderne devices.
De vele piepjes die ik in de ochtend hoorde ( bij de eerste dacht ik dat ze hun wekker hadden gezet.. wel wat vroeg), ergens bij de 20e die met random intervals te horen viel, vermoede ik dat het appjes-alerts ofzo zijn .
Kortom... het bewijs is met audiosignalen geleverd dat ze hun telefoons gedurende de nacht aan hadden en vrij dichtbij zich hielden.

Ben benieuwd hoe goed ik de komende nacht slaap.

Opvallend is ook dat dit de eerste keer is dat ik gasten had in de winter.... in de zomer slapen er vaker mensen (ook met devices) op dezelfde plek. Daar heb ik deze ervaring van slecht slapen en innerlijke onrust niet bij gehad.
Zou ook hier de temperatuur van de atmosfeer nog een (extra) rol bij spelen?
(Het heeft vannacht aardig gevroren).

(O... realiseer ik me.. het betekent ook dat er tenminste 2, mogelijk 2 elektrische kacheltje de hele nacht bij hen aan zijn geweest, wat in de zomer zeker niet het geval is)

P.S. van de volgende dag.
Heerlijk geslapen, comme d'habitude.

Toch opvallend dus.

For the record.....omdat ik me afvroeg of het weer/de atmosfeer temperatuur er iets mee te maken had:
De weersomstandigheden van de eerste nacht weet ik niet meer.
Het was een heldere middag geweest de 15e ( en relatief snel opgewarmd  gedurende de dag.. ik had mijn winterjas uit moeten trekken op mijn wandeling aan de rivier.. dus ' s middags was het zo goed als windstil).
De nacht was helder geweest en het had gevroren, van 15 op 16.

De globale geomagnetische situatie was de afgelopen dagen:

bron: http://geomag.bgs.ac.uk/data_service/space_weather/Global_activity_now.html

En uiteraard stonden er vannacht niet meer twee electrische kacheltjes, -tig lampen en 2 smartphones plus een t.v. met aanverwante apparaten op standby, boven mijn hoofd aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten