donderdag 8 februari 2018

ezelbediening

Wat is dit leuk!
Ik ben de innerlijke park& ride service aan het uitproberen.
Ezeltje rijden, meta-fysische stijl.

Ik voel me nu net zo'n reisprogramma verslaggever, die uit een ver exotische land verslag doet van ongebruikelijke (mooie) ervaringen.

Hoe werkt die service nou?
Nogal anders dan de ' bij ons' cultureel gangbare dienstverlenende services!

Het is meer te vergelijken met een 'taxi' die je precies naar je bestemming brengt, dan een ' shuttle-busje' die je op een paar voorgeselecteerde haltes op een vaste route afzet (waarna je het verder zelf maar weer uit moet zoeken).

Maar het zijn wel vrije, ongebonden ezels!
Niks geen zadels , teugels, (zachte) dwang .....enzomeer!

Daarna gaat de 'bediening' via bewustzijn.
Bekijk deze video als je oprecht meer wilt weten van hoe dergelijke dieren rechtstreeks via bewustzijn kunnen communiceren (ook met mensen).

De ezel blijft heel rustig lopen naar waar jij graag naartoe wilt.. zolang je zelf relaxed en open bent.
Maar, zodra jij opschrikt of verstijfd ( of je ineens andere bestemmingen en plaatsen voor de geest haalt), dan ....stopt ie en verzet geen stap meer. Duwen, trekken, smeken of schelden....het helpt de zaak echt niet vooruit.
Wie geweld toepast op een ezel, vliegt zo over de muur, geheel automatisch, deze stad weer helemaal uit.
Park & ride.. valt wat de ezels betreft wel onder een wederzijdse 'spark & pride' mentaliteit, die niet eenzijdig zonder vrij natuurlijke consequenties beëindigd kan worden.

(Herinner je het bordje nog ' Pure Onvoorwaardelijke Liefde'?
Deze ezels zijn Zen-masters en het bewustzijn/de intenties die jij op hen toepast, kunnen zij eenvoudig ook vermenigvuldigd op jou toepassen. Ook een attractie, uiteraard, maar niet een waar je zonder wat beurse plekken op je ziel en ego erg veel wijzer van wordt)

Je kan het ook vergelijken met de bedieningssystemen van een blindengeleidehond.
Daar bouwt de 'bestuurder' ook een wederzijds liefdevolle vertrouwensband me op.
En, als de 'bestuurder' stil staat ( dan komt er spanning op de geleidebeugel), dan stopt de hond, omdat de te gidsen persoon kennelijk meer behoefte heeft aan stil staan.
Slaan, schoppen en schelden komen (uiteraard) in het instructieboekje van de omgang met je geleidehond niet voor. Wel duidelijk zijn in naar welke bestemming je gegidst wilt worden en je dan aan de hond overgeven.
Ook hier geldt.. als je geen 'verbinding maakt', in de passende houding en oplettende open mindset contact hebt met de hond....gaat de hond je zeker niet gidsen. het is een samenwerking, je opereert als (mindfull/respectvolle) eenheid.

Ik bezocht daarstraks mijn eigen oude binnenstad eens via de (s)park- & (p)ride ezelservice.
En.... omdat in mij  bestemmingsvraag ' waar ga ik in de nabije toekomst naartoe' als mijn klus er hier opzit.... langzamerhand toch wat 'urgenter' naar voren schuift in mijn bewustzijn, vroeg ik de ezel van dienst me naar een geschikte plek te leiden.

Toen ik zag waar ik naartoe gebracht werd ( in luttele minuten),  moest ik wel grinniken.

Ik werd naar een middelbare school gebracht waar vooral ook veel hoogbegaafde leerlingen naartoe gaan.
Daar maakte ik een afspraak met de rector voor een sollicitatiegesprek om met die hoogbegaafde jonge mensen te gaan werken.
Dat was ' hele actie' .. voor nu.
Maar met de ezel, had ik vervolgens een interessant gesprek over de mogelijke inhoud van een enigszins onconventioneel gesprek.

Die draaide om de observatie:
Opgroeiende jonge mensen in de Westerse cultuur zien zelden tot nooit volstrekt ongebonden, vrije menselijke geesten.
Laat staan dat ze door hen 'in vrijheid', gebruik makend van natuurlijke liefdevolle verbindingen in bewustzijn, gegidst worden... naar waar de jonge mensen zelf naartoe willen (in.....vrijheid?)
Dergelijke gidsen komen in hun wereld bijkans niet voor ( en als ze voorkomen, worden ze door de gemeenschap duidelijk 'minder' gewaardeerd.. hebben ze een lage status in de sociale orde) .
(dit stukje is op 9 februari in ' nadere verbijzondering' in een wat verder verhelderend licht gezet)

Bijna iedereen die je in de moderne wereld tegen komt wordt bestuurd door de teugels van bazen, echtgenoten, cliënten, kiezers..... die niet schromen daar een zweepje bij te gebruiken ' indien nodig' en je nog eens 'de sporen te geven' als je niet doet wat er moet gebeuren, exact en automatisch zoals de 'bestuurder' vindt dat het moet gebeuren.
Alle ezels zijn immers door auto's vervangen in het moderne straatbeeld!
Alle natuurlijke kronkelpaadjes van het mens-zijn.. ' gelijk gemaakt', 'recht getrokken', ' plat, recht en hoekig geasfalteerd met een mix van bakken geld en regelgeving' .

Natuurlijk zijn er (veel) goedwillende, betrokken liefdevolle intelligente docenten!!!
Maar die zijn wel allemaal in loondienst.
Ze worden wel geacht op bepaalde uren lessen volgens een bepaald curriculum te geven op een bepaalde locatie en als ze een poosje wat te eigenwijs zijn en dat anders willen, brengen ze ' hun eigen ( sociale, financiële en dus basis-leefvoorzieningen) positie' sterk in gevaar, vaak ook van partner en kinderen.
Deze docenten in loondienst, zijn ook geworven en geselecteerd door..... heel andere mensen dan wie ze gidsen!

Onder het motto.... waar je volstrekt niet aan blootgesteld wordt, dat kun je niet kiezen om te volgen... is dit de invalshoek.

Wat nou als..... ik een ' vrije vogel' ben in de ontwikkelingen daar op school.
Niks geen dienstverband.
Ik kom en ik ga als ik dat wil, wanneer ik dat wil.
Spreekt ' vrije omgang met mij' echt helemaal niemand aan... dan blijf ik heus niet lang hangen.
Maar, als er docenten en leerlingen wel zin hebben om eens een ritje te maken met mij in de ongebonden ezel (s)park & (p)ride rol ...... dan valt er een hoop interessants wederzijds te ervaren aan besturen van processen via bewustzijn, in vrijheid, ook langs andere dan de ' gebaande wegen'.

Die vrije ezelservice zouden 'ze' dan wellicht helemaal niet meer kwijt willen, zelfs misschien wel willen uitbreiden.
Vrij ezels free spirit menselijke geesten gedijen niet bij een 'vast dienstverband '.
Net als 'ezels'  en 'blinde geleidenhonden' stellen ze voldoende comfortabel onderdak, eten en indien nodig medische verzorging en liefdevolle aandacht wel op prijs.....
Maar ezels en blindegeleidenhonden ontvangen hun blijken van waardering voor hun inzet en investeringen in hun welzijn ook het liefst 'in natura'.
Is er meteen een nieuw ' vak' geïntroduceerd op school die nu eens niet in de taal ' geldeconomie' wordt gedoceerd.

Mag een school een ezel in haar geledingen opnemen om les te geven?
Ha, ha, ha.....
Dat vind ik wel spark & pride humor, die vraag!

(-:

P.S. van 's middags.

Ik stelde me mezelf een moment voor als 'half mens half ezel*' in het park bij een school en vroeg me af wat Google te melden zou hebben over zo'n mythisch wezen.
(* Dat heet dan een onocentaur.. je leert nog eens wat.)

In de rij afbeeldingen kom ik een echt 'schatje' tegen, die wel heel erg veel van mij wegheeft.
Ze deelt ook nog eens appels uit ( Food For Thought), wat (volgens mijn eigen audioboek) de vruchten van mijn boom zijn.


 (met dank aan smokey de onocentaur van het internet)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten