maandag 22 januari 2018

she's like the wind....(diepgaande wezenlijke bestuurlijke vernieuwing)

Als moderne sjamaan doe ik met grote regelmaat hele 'normale' dingen, behoorlijk 'gewoon'.

Ik eet mijn huisgemaakte 'soep met ballen' uit een diep bord, gebruik er een lepel voor en zit ermee aan tafel op een stoel.
(Maar wie weet, is Nederlands wel zover veranderd in de afgelopen 10 jaar, dat ik nu in een zin 5 museumstukken opnoem en aan erg exotische activiteiten refereer...?)
Naast dit voorbeeld, zijn er duizenden voorbeelden te noemen van fysieke activiteiten die ik in grote lijnen verricht binnen de kaders van wat mainstream als gewoon en normaal wordt gezien.
Zelfs al zou ik er een eigen stijl of variatie op nahouden, maar weinig moderne mensen zouden er 'vreemd' van opkijken.
Waarschijnlijk.. omdat ze het zelf ook (min-of-meer) zo aanpakken en we ermee in behoeften voorzien die we allemaal wel herkennen als 'voorzien in de eigen individuele behoeften' .

Maar een sjamaan ( modern of niet), doet ook met grote regelmaat hele vreemde dingen.

Een sjamaan maakt 'meta-fysische reizen' naar allerlei bewustzijnslagen  (vaak hele diepe) om zich daar te voeden met informatie uit bronnen die niet 'geschreven' staat in woorden, maar in energetische resonanties.
De vondsten uit die bronnen, kunnen worden benut voor het oplossen van de complexe kwesties en vraagstukken waar de gemeenschap collectief mee bezig is.
Bij 'structurele ontwikkelproblemen'  ligt over het algemeen de werkelijke oorzaak bij een energetische blokkade in een deel van het collectief bewustzijn.
Is dat het geval, dan kun je in de fysieke wereld ' hoog springen of laag springen'... de soep heet opdienen of eerst flink laten afkoelen..... in het beste geval worden alleen de symptomen van het dieper gelegen probleem (dat er collectieve onvoldoende in meta-fysische behoeften van de samenleving wordt voorzien) hooguit tijdelijk wat draaglijker... het lost niet structureel de kern van het ware probleem op.

(Ja, in die alinea zitten zeker 5 museumstukken en zeer exotische activiteiten....)

Uit 'de diepte' haal ik informatie naar boven met heel andere kwaliteiten en karakteristieken.

Zo zijn we als moderne mensen 'gewend' dat iets wat als de ultieme (ijzersterke) onweerlegbare oplossing voor een probleem wordt geponeerd:

  • in ieder geval gesteld is met een punt of uitroepteken erachter.
  • een polair model volgt ( voor/tegen ....... altijd/ nooit.. zijn populaire vaten om het in te gieten).
  • dat er een 'geldaspect' aan kleeft
  • dat  het ' logisch' is  (exact klopt met wat je al weet en volledig begrijpt, dus) 
  • door 'mensen' is aangedragen
  • ......(en zo kan ik nog wel even doorgaan)

Ik neem je in dit blog stukje even mee naar een prachtige ijzersterke oplossing die ik vanochtend aangereikt kreeg uit een volstrekt natuurlijke krachtbron.
Deze bron deelde haar wijsheid met mij, eenvoudig door te zijn wie ze is en mij in haar wezen mee te voeren.
In sjamaanstaat val ik dan met zo'n bron samen, dompel ik mijn 'zijn' er geheel en totaal open en vrij in onder zodat er even helemaal geen onderscheid is tussen 'mij' en 'die bron'.

Dit is.. de vertaling van de energetische trilling in Nederlandse woorden gesteld van...... dit  'weten'.
Het geeft de meest krachtige oplossingsrichting voor een kernprobleem aan op het vlak van het energetisch dynamisch kunnen doorvoeren van de gewenste bestuurlijke vernieuwing op lokaal bestuursniveau.

"Waar verblijft de (storm/wervel-) wind, als ze gaat liggen?"

Ik herken er de stijl in van een Zen boeddhistische koan... een vraag die je niet met 'gewone' menselijke logica kunt oplossen.
Het is dan ook helemaal niet de bedoeling om het met dat gereedschap op te lossen!
( ..ork, ork, ork... soep eet je met een.........?) 

Dit type soep (w)eet je door ermee samen te vallen en dan voedt het je weten 'heel anders'.
Bord, lepel, tafel noch stoel zijn voor dat proces nodig.
De geest eens flink laten waaien..... ( en dan rustig ergens gaan liggen, kijken waar je dan terecht komt) ....dat mogelijk wel!

Ik wens (wie dit aangaat) daarbij 'Frisse Wind' toe !

(-:

P.S. van een paar minuten later...

Als ik schrijf doe ik dat vaak in stilte.
'Gekletst' op de radio, leidt me dan net wat teveel af.
Nadat ik op 'publiceren' van dit stukje had gedrukt, zette ik NPO Radio 2 weer (online) aan en viel daar ergens midden in het nummer van Lionel Richie 'Dancing on the ceiling'.

Everybody start to lose control
When the music is right
If you see somebody hangin' around
Don't get uptight
The only thing we want to do tonight
Is go 'round and 'round   (< !)
And turn upside down
Come on! Let's get down! (< !)

Dat vond ik wel heel mooi 'toeval'.
Het deed me meteen denken aan een blogstukje over mijn meta-fysische reisvaardigheden wat ik 2 jaar geleden schreef  ' dansen aan het plafond'. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten