zaterdag 23 december 2017

Lucifer en relationele lontjes

Het zijn de donkere dagen van het jaar en ik brand kaarsjes, voor de gezelligheid.
Ik smelt om de paar dagen 'restjes kaarsvet' om tot een mooie nieuwe kaars.

Mentaal energetisch, doe ik geloof ik hetzelfde met mijn 'verlichtende' ervaringen......

Gisterenavond belandden wat 'restjes' 'au bain marie' in een vaatje die deze vorm had:
"Wie verdieping zoekt in zijn leven, kan maar beter open staan voor ondermijnen!"
Een vaatje 'wijsheid', met nogal veel 'diepgang'... waar ik lekker veel van mijn ervaringen van de afgelopen paar dagen/maanden/jaren in kwijt kon.
Een vaatje wijsheid die je op allerlei manieren kunt 'invullen' en 'verbeelden'.
Ik besloot hem in de 7 chakra-kleuren in te vullen.... er letterlijk 7 verdiepingen in aan te brengen:

  • belichten 
  • bezien
  • bestemmen ( met een vleugje bezingen)
  • behartigen
  • bezinnen ( met een vleugje beheren)
  • bevruchten
  • bewortelen ( met een vleugje bezitten)
(met in de hele mix een tranformatieve 'reagens': 'transparantie van bestaan'... voor een mooi extra doorschijnend effect)


Vanochtend kreeg ik twee lantaarntjes om 'weten van waarheid van nu ' mee aan te lichten.

Het ene lantaarntje vraagt:

  • Zou er ook 'spirituele boelimia' bestaan ?
Het andere lantaarntje vraagt:

  • Is de aanwezigheid van 'ontsteking' een signaal van een 'gezond (relationeel) lichaam'?

Ik stop mijn verse verdiepingskaarsjes in de beide lantaarns.
Als ik er de vlam van mijn interne Lucifer bij houd, lach ik even om de connotatie die Lucifer heeft met de 'Duivel'.....

Dan kijk ik naar mijn vredig prachtig licht stralende lantaarntjes, die allerlei wetenswaardige hoeken van mijn 'weten' harmonieus aanlichten.

'Wat er gebeurd is' , werpt nu 'zelf' weer 'nieuw' licht op mijn weten.

Ik had de afgelopen dagen een paar flinke 'ploffen' waargenomen.
Mensen die op een berichtje van mij reageerden alsof ik hen een bom had gestuurd.
En mij nogal 'hoog van de toren blazend' en 'per omgaande' lieten weten dat 'dit' niet op prijs werd gesteld.
Twee keer in een week zo'n heftige relationele explosie..... is voor mij duidelijk wel een reden om even diepgaand in de ziel te duiken om uit te vinden wat mijn rol daarin nou was.
Wat ik ervan te leren of in te zien heb, te veranderen, te ontwikkelen....?
Het is maar al te gemakkelijk om de 'schuld' van het voorval bij ' de ander' te leggen immers.Wat niet zinvol is, als ik de 'aanstichter' in het patroon ben.

En.. ik had ook.. behoorlijk bewust... wat gedaan:  een 'vuurtje' gegeven en die op een hele bepaalde plek gehouden, waarvan ik heel goed 'wist' dat het 'effect' zou sorteren.
Ik wist alleen niet 100% zeker 'welk effect'!
(Hoewel ik in beide gevallen bepaald niet verbaasd was dat zich een 'grote plof' voordeed.....er was wel een meer dan 90% zekerheid dat het zou ploffen.. de enige onzekerheid voor mij was of het zo hard zou ploffen dat ik het op kilometers afstand gewaar zou worden!)

In beide gevallen had ik van deze mensen, de boodschap gekregen.."Ik wil me ontwikkelen, ik wil mijn talenten inzetten, inspireren en geïnspireerd worden, ik ben toe aan 'iets nieuws'... maar ik heb daar werkelijk iets van 'iemand anders' bij nodig om daarmee 'van start' te kunnen gaan."

Ach, ik draag altijd graag mijn (vuur-)steentjes bij aan persoonlijke ontwikkeling en ik kreeg 'inspiratie' om aan de kennelijk gewenste ontwikkelingen bij te dragen.... door.... een lontje wat uit hun eigen energieveld stak.... aan te steken.

Was het de lont van een kaarsje geweest... dan had het rustig licht, verlichting opgeleverd, waarmee iemand met plezier zijn eigen weten zou aanlichten.
Maar ja....de lont ging naar een ander, hoog explosief mengsel......!

Een 'brenger van licht' zijn, kent zo zijn explosieve momenten.

Moet ik 'het' dan maar niet doen, geen 'vuurtjes' meer aanbieden aan hen die er in mijn aanwezigheid actief op zinspelen om het te willen ontvangen?

Ach, ik denk maar zo..... ik heb liever dat die energetische bom onschadelijk wordt gemaakt in mijn getrainde 'aanwezigheid', dan dat hij ploft in het energieveld van een 'zeer nabij staande geliefde' die argeloos 'warmte en liefde' bij diezelfde lont houdt en aan de gevolgen van die explosies kapot gaat.

Veel mensen 'ruiken duidelijk lont' bij iemand ( duidelijk niet kaars maar bom) en dansen er dan snel van weg.
Wie weet, ben ik wel heel behulpzaam bij de ontwikkeling door in ieder geval die bom eerst even uit de weg te ruimen.

Een soort chirurg die de vinger op de zere plek legt (waarop diegene keihard ' AUW!) schreeuwt.....
mooi.. prima indicatie van ' de juiste plek' en dan de chronische ontsteking in het lichaam, die kennelijk niet 'vanzelf heelt' snel elimineert.. zodat natuurlijke 'heling' in gang gezet kan worden....?

Zou je als maatschappij willen dat begaafde chirurgen en explosieven opruimingsdienstmedewerkers daar maar mee ophielden, omdat ze met methodieken werken die ook wel eens 'Auw/Boem' doen.. en 'we' vinden 'auw' en 'boem'  (en de leefstijl die bijdraagt aan een gezonde ontwikkeling als mens en als gemeenschap) niet 'lekker'?

Tja....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten